Sådan holder du dit kontor rent og indbydende

kontor rent

Sådan holder du dit kontor rentRengøring på arbejdspladsen er et meget almindeligt emne blandt medarbejderne, fordi ingen ønsker at arbejde i et miljø fyldt med bakterier.

Vi bruger så meget tid på arbejdet, at det er helt normalt at bekymre os om, hvorvidt vi bor i et kontor rent, desinficeret rum fri for sygdomsfaren eller ej.

Er du virksomhedsejer og stadig ikke overbevist om vigtigheden af ​​en eksemplarisk rengøring af kontorlokaler? Her er nogle grunde til at præsentere din situation fra et andet perspektiv:

  1. Beskidt rum giver dig et dårligt ry. I dine medarbejdersøjne, leverandører og kunder viser det faktum, at du ikke gør noget ved snavsede vinduer, støvede skriveborde eller uvaskede dræn, som er en mangel på respekt for alle. Derudover viser du, at du ikke er ligeglad med hvem der kommer på dit kontor, og at du enten er meget uopmærksom på detaljer, eller at du er for fokuseret på dig selv og resultaterne, så du ikke er interesseret i noget andet. Uanset hvad, vil dit omdømme lide på lang sigt. Folk vil ikke arbejde med og for dig. De vil endda give dig negativ reklame.
  2. Nedsætter produktiviteten på arbejdet. Renligheden af ​​kontorer, telefoner, døre og vinduer påvirker medarbejdernes fysiske og følelsesmæssige helbred. Folk er mere tilbøjelige til at arbejde hårdt, når de indånder frisk luft, når ting er organiseret, og de behøver ikke at bekymre sig, hvis alt er rengjort.

Derfor troede vi, at vi ville give dig nogle tips til at holde dit kontor rent og indbydende, ligesom et hus:

  • Planlæg på forhånd forårsrengøringen og eventuelle konstruktioner eller reparationer, du skal gøre i bygningen. Forvent ikke at være i stand til at udføre forårsrengøring på en dag, men planlæg og del opgaverne i flere dage. Dette aspekt beroliger også medarbejderne, fordi du viser dem, at du er interesseret, hvis der foretages en grundig rengøring. Hvad angår konstruktionerne, er det godt at planlægge og tale med rengøringsholdet afhængigt af projektets kompleksitet (tag hensyn til de berørte områder, mikrober, støv og trafikken af mennesker i nærheden af ​​disse områder).
  • Vær forberedt på problemer, der opstår under forkølelse og influenza. Først og fremmest er det nødvendigt at kommunikere til medarbejderne for at opretholde en ordentlig hygiejne, der ikke tillader, at bakterierne formerer sig. Derefter er det meget vigtigt, at rengøringsholdet konstant desinficerer de overflader, der ofte berøres af medarbejderne, men også gulve og tæpper. Der skal gøres rent så ofte som muligt.
  • Følg vejrprognosen. Selvom det er lidt underligt at gøre dette, vil det være meget nyttigt, fordi du vil være i stand til at forhindre snavs og bakterier i at vokse. For eksempel øger det antallet af daglige rengøringsaktiviteter i regnfulde perioder (hvilket betyder snavs og vand i bygningen), i vintersæsonen (som kommer med vand, salt, snavs), men også i den varme sæson (når støv og bakterier er karakteristiske).

Vær altid den, der tager initiativ med hensyn til renlighed og viser dine medarbejdere, at et rent, friskt og desinficeret rum er et sted, hvor produktiviteten og niveauet for glæde og opfyldelse øges.

Hvis du synes, det er for meget arbejde for dig, skal du kontakte Merent-teamet og finde den rengøringspersonale, du har brug for. Erfaring, tillid, kvalitet og attraktive priser er det, vi altid anbefaler i ethvert samarbejde. Kontakt os nu for at finde ud af flere detaljer.

Andre rengøringsydelser, vi leverer:

Indlæg oprettet 31

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.