Hold dit kontor rent ved at foregribe ændringer

Hold dit kontor rent ved at foregribe ændringer

Hold dit kontor rent ved at foretage ændringer. Hvordan det? Vi begynder med at fokusere på en proaktiv kontra en reaktiv mentalitet. For eksempel, hvis du har gæster til at se et spil, venter du ikke, indtil gæsterne ankommer, og kontroller derefter, om du har nok snacks og drikkevarer. Snarere tager du en proaktiv tilgang og forbereder dig på stigningen i mennesker i dit hjem. Faktisk kræver det lidt proaktiv planlægning! Du ønsker ikke at være reaktiv og vente, til din fest er begyndt at imødekomme din gæsters behov.

For at holde dit kontor rent er det vigtigt at undgå en reaktiv tilstand. Mange faktorer vil påvirke kontorets renlighed. En lille smule planlægning kan gå langt med at opretholde et rent kontor. Her er et par ideer, der kan hjælpe dig med at være foran forkantstenen.

Vores Rengøringsservices

Faktor 1: Vejr- og fodtrafik

Mange virksomheder ser en stigning i fodtrafik på forudsigelige tidspunkter af året. For eksempel medfører den varme forårssæson en hær af anlægsgartnere! Dette fører ofte til, at udvendigt snavs bringes indendørs. Derudover giver ændringen i vejr ofte medarbejdere energi til flere udendørs pauser og frokostaktiviteter. Dette betyder mere udendørs til indendørs fodtrafik. Derfor er det vigtigt at proaktivt planlægge for disse ændringer. Her er et par måder, der kan hjælpe:

  • Forøg vinteraktiviteterne til rengøring af gulvet med din serviceforhandler.
  • Planlæg professionel tæpperensning i god tid.
  • Forøg rengøringsplanen for din vagtmandsvirksomhed. Tilføj f.eks. lørdagens i løbet af forårssæsonen.

Vinteren kan bringe et helt nyt sæt udfordringer. Ofte er veje og gangbroer dækket af salt. Dette kan spores ind i din bygning og skabe ødelæggelse på hårde gulvoverflader. Det kan endda forårsage farlig glatteevne. Forbered dig på denne vinterændring ved at justere din gulvrenserutine. Vådmåler du typisk lobbyen to gange om ugen som eksempel? Det kan være bedst at øge denne rotation.

Faktor 2: Byggeprojekter

Kontorbygningsprojekter kan i høj grad komplicere succes i kontorrengøring. Hvis din facilitet udfører ombygning eller reparationer, kan du forvente alle typer affald! Gipsstøv, træspån, malingssprøjt og al slags snavs. Dette er især tydeligt efter storskala byggearbejde. Hvis de ikke er forberedt på, kan disse projekter efterlade et kontor, der er dækket af gipsstøv, selv i områder, hvor konstruktionen ikke er aktiv. Virkningen heraf kan være katastrofal for medicinske kontormiljøer, datacentre, laboratorier og andre kritiske miljøer i din bygning.

Vær sikker og underret dit rengøringsfirma om den kommende konstruktion. Arbejd med dem for at sikre en solid plan for konstruktionen. Selv den mindste mængde konstruktion kan have indflydelse på kunder og lånere.

Et velrenommeret rengøringsfirma, der har erfaring med håndtering af rengøring efter bygning som en specialiseret service, kan også være nødvendigt. Et sådant rengøringsfirma kender detaljer, som en mindre erfaren virksomhed måske ikke, såsom:

  • Rengøring efter bygningen kræver flere rengøringsfaser af det samme område.
  • Støv vil fortsætte med at lægge sig på overflader mange dage efter, at konstruktionen er afsluttet.
  • Der skal være særlig opmærksomhed på områder med høj rækkevidde, VVS-systemer, computerrum og mere.

Din erfarne serviceforhandler kan hjælpe dig med planlægningen og svaret på byggeriaktiviteter i dit anlæg.

Faktor 3: Sæson med forkølelse og influenza

Hvert år får tusinder af mennesker forkølelse og den frygtede influenza. Mange af disse mennesker vil komme ind i kontorlokaler og bringe disse smitsomme bakterier med sig. Hvad kan et kontor gøre for at forberede sig på dette?

At have de rigtige rengøringsmaterieller og rengøre rotationen er vigtigst. Der er mange typer rengøringsmidler, men ikke alle er designet til at håndtere forkølelse og influenzakim. Sørg for, at du har ordentlige desinficerende rengøringsmidler. Sørg også for, at de bruges korrekt. Områder som lobbyer, badeværelsets berøringspunkter, frokostrums berøringspunkter, dørhåndtag og lignende skal konsekvent renses.

Derudover er det at have god kontormiljøhygiejne en vigtig faktor for at holde spredningen af ​​bakterier nede. Overvej derfor at uddanne personale til følgende:

  • Vask hænder regelmæssigt og grundigt.
  • Rensning af delte kontorartikler og udstyr.
  • Opbevar desinfektionsservietter omkring kontoret og i badeværelserne.
  • Tilskynde syge medarbejdere til at blive hjemme og ikke dele bakterier!

Merent – dine eksperter på rengøring af kontorer!

Afslutningsvis kan det være kompliceret at holde et kontor rent. At have en erfaren vagtmesterudbyder som Merent kan reducere omkostningerne ved at holde dit kontor rent og sundt.

Vi er en rengøringsfirma, der er i stand til at planlægge med dig at foregribe ændringer for at holde dit kontor rent. Kontakt os i dag for at høre mere!

Vi tilbyder de bedste priser for virksomheder, men også for private

Kontakt: Tel: +45 2834 0665 og Email: merentkunder@gmail.com

Indlæg oprettet 31

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.